kalout

شهر های دیدنی ایران

هر کدام از ما با هدفی مشخص سفر می‌کنیم. بازدید از جاذبه‌های گردشگری، تماشای طبیعت زیبا، آشنایی با فرهنگ خاص یک منطقه یا هر دلیل ناشناخته دیگری که باعث می‌‎شود، چمدانتان را ببندید. اما دلیل سفرتان هرچه که باشد ایران یکی از بهترین مکان‌ ها برای سفر است. از دریای خزر تا خلیج فارس، تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های طبیعی ایران همه جا گسترده شده است. اما در این میان برخی از نقاط جزو شهرهای توریستی ایران به حساب می آیند. شهرهایی که نسبت به سایر نقاط جذابیت های بیشتری دارند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از بهترین شهرهای توریستی ایران را به شما معرفی می‌کنیم

معرفی مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران

جاهای دیدنی ایران به مکان های تاریخی یا طبیعت منحصر نمی‌شود. این کشور تاریخ غنی، موقعیت جغرافیایی ویژه و فرهنگ‌های مختلف دارد. این یعنی دیدنی‌ های ایران تمام شدنی نیست! اگر شما نیز قصد سفر به هر یک از شهرهای ایران را دارید با خرید بلیط هواپیما داخلی می‌توانید به مقصد مورد نظر خود سفر کنید.

شیراز

شاید بهترین گزینه برای نمایش قدمت و اصالت این شهر ویرانه های تخت جمشید باشد. شیراز شهر عشق، ادبیات، تاریخ و باغ‌های ایرانی است. این شهر زادگاه دو شاعر بلند آوازه و نامدار ایرانی حافظ و سعدی و مرکز فرمانروایی امپراطوری هخامنشی محسوب می‌شود. شیراز پایتخت کهن ایران و بیش از دو هزار سال قلب فرهنگ ایرانی محسوب می‌شد.

اصفهان

اصفهان یکی از بهترین شهرهای توریستی‌ ایران و بی‌شک یکی از زیباترین شهرهای جهان است. بی دلیل نیست که لقب« اصفهان، نصف جهان» را به این شهر بی‌همتا داده‌اند. اصفهان سومین شهر بزرگ ایران است. این شهر در زمان صفویه پایتخت ایران بود، بسیاری از بناهای منحصر به فرد اصفهان یادگار همین دوره هستند. معماری خارق‌العاده اصفهان، پل‌ها، مساجد و مناره‌های تاریخی آن و مهم‌تر از همه این‌ها میدان نقش جهان، این شهر را به یکی از مهم ترین شهر های توریستی ایران تبدیل کرده است.

تهران

هر چند تهران به عنوان شهری شلوغ و پرترافیک شناخته می‌شود اما همواره یکی از مهم ترین شهرهای توریستی ایران است. جدا از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی تهران، این شهر به دلیل امکانات بالا همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی بوده است. تهران یکی از بهترین شهرها برای لذت بردن از مکان های تفریحی ایران است. این شهر علاوه بر داشتن موزه‌ها و کاخ‌های فراوان، گالری‌های هنری و کافه‌های جذاب زیادی دارد که می‌توانید حسابی در آن‌ها وقت بگذرانید.

تبریز

تبریز با تاریخی در حدود ۵۰۰۰ سال، یکی از زیباترین شهرهای توریستی در شمال ایران است. این شهر قطب علمی، فرهنگی و پایتخت فرش است. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بی‌نظیر شهر تبریز، بازار بزرگ این شهر که بزرگترین بازار سرپوشیده دنیا محسوب می‌شود و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

یزد

شهر یزد معروف به شهر بادگیرها، اولین شهر خشتی جهان محسوب می‌شود. این شهر با تاریخ کهن، غذاهای لذیذ و مردم خونگرم و مهربان یکی از پرترددترین شهرهای توریستی در ایران به شمار می‌رود. قدمت شهر یزد به زمان ساسانیان برمی‌گردد و مرکز ‌آتشکده‌ها و آیین زرتشتی است. این شهر با معماری منحصر به فرد و البته کویرهای زیبایی که اطرافش را محاصره کرده هر مسافری را به سمت خودش جذب می‌کند. شهرت یزد در بین شهرهای توریستی ایران آنقدر زیاد است که حتی مارکوپولو هم از آن دیدن کرد!

اگر قصد دارید از جاهای دیدنی یزد دیدن کنید مراقب باشید که این مکان ها از قلم نیفتد: مسجد جامع یزد، میدان وقت الساعت، میدان امیر چخماق، باغ دولت‌ آباد، خانه لاری‌ها، تنها آب انبار شش بادگیر جهان، مدرسه ضیائیه(زندان اسکندر)، ساباط و بادگیر، نخل امیر چخماق، آتشکده ورهرام، برج خاموشان، برج و باروی قدیم شهر، بقعه دوازده امام، موزه آب یزد، عمارت بوستان ناجی، عمارت قصر آینه خانه تهرانی‌ها، بازار و حمام خان، خانه ملک التجار و میدان مارکار.

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران